Gazdasági és hivatali ügyeink elektronikus úton megvalósuló lebonyolításához három dologra van szükségünk: biztonságra, biztonságra és biztonságra. Az elektronikus irat előállítója biztos akar lenni abban, hogy elektronikus aláírásával egy később meg nem változtatható tartalmat igazol.
Az irat címzettje biztos akar lenni abban, hogy az aláíró valóban az iraton jelzett személy. Az ellenőrzésre jogosultak pedig biztosan tudni akarják, hogy a hiteles elektronikus iratok tárolhatók, és megfelelő szempontok szerint visszakereshetők. Az elektronikus bizalmat az e-aláírás, és az időpecsét együttes alkalmazásával tudjuk megteremteni. – mondta Kőrös Zsolt, igazgató a Noreg Kft. az e-aláírásról, és az e-számláról szóló konferenciáján.
Az aláírás és az időpecsét belépő egy olyan világba, ahol az eddig papírra írt, nyomtatott iratok már csak elektronikus formában léteznek. – mondja Kovács Tamás – Az ilyen iratok létrehozása olcsóbb, egyszerűbb, tárolásuk fillérekért megoldható, visszakeresésük villámgyors. A Noreg ma azon dolgozik, hogy a nagy számlakibocsátó cégek számára felépítse az e- aláírás használatának és e-számlák kibocsátásának lehetőségét. Olyan rendszert kell kifejleszteni, amely kielégíti a számla kibocsátójának és címzettjének igényeit éppúgy, mint ahogyan eleget tesz a könyvelési rendszerek és az ellenőrzési rendszerek (pl. APEH) elvárásainak is. Magyarországon mára egyértelműen megtörtént a szükséges jogi szabályozás, az Adóhatóság is megfogalmazta elvárásait.
A jelentős számlakibocsátók számára a beruházás megtérülése igen gyors: már havi 20 ezer számla esetén alig egyetlen év alatt megtörténik.