A Bombardier tegnap kifogásolta, hogy a MÁV a Stadlertől is kért ajánlatot a vonattenderre
A vasúttársaság döntését azzal indokolta, hogy a közbeszerzési törvény alapelveinek megfelelően mindkét cégnek lehetőséget akart biztosítani. Dian József, a Bombardier magyarországi leányvállalatának igazgatója tegnap viszont közölte: kétségesnek tartja, hogy a döntés maradéktalanul eleget tesz a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatának, s jogi lépéseket fontolgatnak. Vagyis lehet, hogy megint kisiklik a tender, s hiába tervezi a MÁV augusztus ötödikére az újabb eredményhirdetést.
A vonattender véget nem érő szappanoperának tűnik. Az elővárosi vonatokra még 2004-ben írt ki mintegy százmilliárd forint értékű közbeszerzési pályázatot a vasúttársaság. Eddig a MÁV kétszer hirdette ki győztesnek a Stadlert, ám a vesztes Bombardier mindkét döntést sikeresen megóvta. Közben a két pályázó minden lehetséges hadszíntéren egymásnak esett.
Mindenkinek van azonban vaj a fején. Első körben a Stadler vétkezett: a pályázaton a Stadler Bussnang vett részt, ám nem a saját, hanem anyavállalatának a pénzügyi adatait adta meg a pályázaton. A második fordulóban a Bombardier trükközött, s a magas pontszámú tételeknél irreálisan alacsony árat kínált a győzelem érdekében. Büntették a MÁV-ot, a Bombardier újabb lehetőséget kapott. Így jutottunk el tegnapig.