A szerzői jogok kiterjesztésére vonatkozó tervek alapján a popzenei számok hosszabb védelmet élveznének az Egyesült Királyságban.
Ez azt jelenti majd, hogy az olyan Beatles-klasszikusok, mint az 1963-ban kiadott Love me Do vagy a Please Me 2013-ban nem veszítik majd el automatikusan szerzői jogi védettségüket. A The Rolling Stones szintén jól járhat az olyan nótáival, mint az (I Can’t get No) Satisfaction, melyek szerzői jogi védelmét 2015 utánra is kiterjesztik.
Az Egyesült Államok szerzői jogi törvénye a zeneszámoknak 95 évre biztosít védelmet, és állítólag az Egyesült Királyság kormánya is hasonlóan hosszú távú védettség bevezetését fontolgatja a brit termékek érdekében.
James Purnell, a kreatív iparágak minisztere várhatóan e heti beszédében jelenti majd be a terveket. A politikus úgy gondolja, hogy a lemezcégek többletbevétele lehetővé teszi majd számukra, hogy új lépéseket tegyenek, és nagyobb gondot fordítsanak az új tehetségek gondozására.
„Valódi tehetséget és művészt találni igen költséges” – mondta Purnell. „Létezik azonban egy nézet, mely szerint hosszú távú bevételekre van szükség ahhoz, hogy a lemezkiadók visszaforgathassák pénzüket a felfedezett tehetségek befuttatására. Az olyan együttesek, mint a Coldplay, akár 50-100 új banda felfuttatására is elegendő pénzt hoznak majd lemezcégüknek.”
A módosító lépést az a figyelmeztető tény váltotta ki, hogy Európában a korai Elvis Presley-számok (That’s All Right; Mama) 2004 végén elvesztették szerzői jogvédelmüket.
Tessa Jowell kulturális államtitkár egy zenei tanács felállítását is tervezi, hogy az segíthesse az egész iparágat érintő tervek megvalósítását. Az új testület ugyanazokon az alapokon működne, mint a már létező filmipari társa.