Az APEH ebben az évben már 10 ezer adózótól várta 2005. január 20-án, hogy a megváltozott jogszabályoknak megfelelően esedékes bevallásaikat már Internet útján nyújtsák be.

Sajnálatos és előre nem látható műszaki probléma miatt a jelzett napon az APEH rendszere lelassult. A felhasználóktól a kritikus időszakban ugyan több, mint 18 ezer bevallás érkezett be, de voltak akik nem tudtak határidőre eleget tenni kötelezettségüknek.

A hibát a hivatal szakemberei rövid időn belül elhárították, de miután a felhasználók nem kaptak azonnali tájékoztatást a problémáról, ez további bizonytalanságot okozott.

A jövőben az APEH a www.apeh.hu honlapon a felhasználók tájékoztatása érdekében az elektronikus szolgáltatás állapotáról, a rendszer leterheltségéről folyamatos on-line állapotmonitorozó felületet hoz létre un. válaszidő-változási grafikon megjelentetésével.

A válaszidő mérések alapján az APEH e-mail értesítést küld a 10 ezer legnagyobb adózónak a rendszer elérhetőségével kapcsolatosan.

Az APEH az új állapotmonitorozó felület létrehozásától és működtetésétől azt várja, hogy az elektronikus szolgáltatásokat igénybevevők a jövőben időben és kellő gyorsasággal jussanak hozzá minden olyan szolgáltatással kapcsolatos információhoz, amely szükséges adókötelezettségeik maradéktalan teljesítéséhez.