Az online dalcsere elleni egyik fő érv (avagy sirám, attól függően, melyik oldalról nézzük) az, hogy a zenéket ingyen letöltögetők miatt rengeteg bevételtől esnek el a kiadók. Vajon ez tényleg így van?
1999 és 2003 között az értékesített, zenei anyagokat tartalmazó kompaktlemezek (és az egyéb, zenei tartalommal bíró médiák) száma csak az Amerikai Egyesült Államokban 31 százalékkal csökkent. Olyan faktorok erősítették ezt a trendet, mint CD-k túl magas ára, a szórakozásra költött dollárokért való egyre nagyobb konkurenciaharc és a gazdasági recesszió miatti vásárlási hajlam lanyhulása. Ettől függetlenül a kiadók a Napstert és a Kazaa-t (azaz az internetes dalcserét) tették a leginkább felelőssé a folyamatért. „Nem kérdés, hogy a file-cserének igen komoly hatása volt az eladásokra.” – mondta Mitch Bainwol, az RIAA, azaz az Amerikai Hanglemezkiadók Szövetségének egyik vezetője. Bainwol szerint ez egy alapvető gazdasági jellemzővel megmagyarázható: ha a piacon jelen van két termék, amelyek lényeges funkcióikban megegyeznek, akkor a piac az ingyenes változatot fogja előnyben részesíteni.