A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több millió forintos bírságokat szabott ki három tejipari vállalatra a probiotikumot tartalmazó joghurtok megtévesztő reklámozása miatt – tájékoztatta a GVH az MTI-t pénteken.
A Versenytanács kimondta, hogy a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. a “Danone Activia” és a “Danone Actimel”, a Parmalat Hungária Tejipari Rt. a “KYR” és az Új MIZÓ Rt. az “AB Kultúra” elnevezésű termékeinek reklámozása során gyógyhatás hamis látszatát keltette, és ez alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.
A Danone Kft.-t 10 millió forint, a Parmalat Hungária Rt.-t 3 millió, az Új MIZÓ Rt.-t 1 millió forint bírsággal sújtotta a GVH. A versenyfelügyeleti eljárások által érintett, probiotikumot tartalmazó joghurtok kizárólag élelmiszerként, s nem gyógyszerként vagy gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményként hozhatók forgalomba. A probiotikumot tartalmazó élelmiszerek kedvező hatást fejthetnek ki az emberi szervezetre, azonban nem helyettesítik a gyógyszereket, illetve e joghurtok emberi szervezetre gyakorolt kedvező hatása nem azonosítható a gyógyhatással. A vállalkozásoknak ezt szem előtt kell tartaniuk marketingtevékenységük során – áll a GVH közleményében.