Bár az amerikai nagyvállalatok többsége az utóbbi időben növelte online marketing költségvetését, a társaságok tartanak a levelek spam kategóriába sorolásától, ezért nem az e-mail marketingre koncentrálnak.
“Marketinggel foglalkozó szakértőink szerint a spam megöli az e-mail marketing piacát” – mondta Bob Liodice, az Association of National Advertisers (ANA) amerikai reklámszövetség elnöke. “Az e-mail marketing háttérbe szorul egészen addig, amíg vissza nem áll a felek bizalma a megoldás iránt” – tette hozzá Liodice. A szakértő szerint az e-mail marketing piaca robbanásszerű növekedésen fog keresztülmenni, amint a spam problémáját valahogyan sikerül megoldani.
Az ANA szövetség, amely mintegy 300 amerikai nagyvállalatot tömörít, az American Association of Advertising Agencies (4As – Reklámügynökségek Amerikai Szövetsége) szövetséggel közösen olyan irányelvek kiadásán dolgozik, amely lehetővé tenné, hogy az e-mail hiteles marketing csatornává váljon.
A szervezet elsősorban a “kéretlen, nagy tömegben küldött, nem célzott üzleti e-mail” definícióval határolja be a spam fogalmát, és igyekszik elhatárolni azt a tisztességes, direkt online marketingtől. A szövetség szerint a tisztességes marketing e-maileknek egyértelműen, és könnyen behatárolható forrásból (címről) kell származniuk, valamint feltűnő helyen kell tartalmazniuk a leiratkozás opcióját.
Az ANA azonban nem tartja elfogadható, és szükséges megoldásnak az úgynevezett “ne küldj spam-et” listát, amely a szervezet szerint nem is tántorítaná el a spam-küldőket a listán szereplő címek célba vételétől, hanem épp ellenkezőleg, értékes listát kínálna számukra a működő e-mail postafiókokról.