Lehet, hogy az év végéig mind az 50 amerikai szövetségi államnak lesz szemétlevél-tiltó törvénye. Ez a korábbinál is nagyobb nyomás alá helyezi a szövetségi törvényhozást egy szövetségi szintű “anti-spam” törvény meghozatala érdekében.
Eddig 26 államban e-mailezést szabályzó törvény, amelyek pl. tiltják a hamis feladójú levelek küldését, mások megkövetelik, hogy a tárgysorban ott legyen az ADV – a hirdetés rövidítéseként. A meglévő és a készülő törvények egyre nehezebb helyzetbe hozzák a direkt marketing ipart, a törvények által kilátásba helyezett perek, vagy az eddigi telefonos reklámozás mellőzését kérők listája mellé “nem kérünk reklámlevelet” típusú lista felállításának kényszere. A Direkt Marketing Szövetség (DMA) eddig következetesen ellenzett minden törvényi szabályozást, de a kaotikus helyzet miatt most szövetségi szabályozást követel. “Az eltérő állami szabályozást szinte lehetetlen nyomon követni”, fogalmaz Louis Mastria,a DMA szóvivője, aki szerint az állami törvény azért is hatástalan, mert a reklámozó nem tudja feltétlenül a célba vett személy fizikai címét.
Az is erősíti a szövetségi szintű szabályozás mihamarabb megoldását, hogy a Microsoft is lépéseket követel – múlt havi nyomtatott ajtóban közzétett hirdetései hangsúlyozták, hogy “új, erős törvényekre van szükségünk” a kéretlen levelek elleni küzdelemhez. A jövő hónapban a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság háromnapos “spamfórumot” rendez, ahol mindkét oldal megfogalmazhatja igényeit. Természetesen minden törvény attól függ, hogy betartják-e. Egyes csoportok, például az ePrivacy Group Philadelphiában nyílt szabványokon alapuló, gép technológia kifejlesztésén dolgozik, amely minimális kritériumok meghatározásával biztosítja, hogy az internetszolgáltató nem szűri ki egy cég digitálisan aláírt marketing leveleit.