A vállalati hálózatokat egyre több kéretlen reklám e-mail terheli, amelyben a hirdetők pornóoldalakat reklámoznak, “páratlan” pénzkeresési lehetőségekről számolnak be, illetve csodaszereket kínálnak megvételre.
A helyzet javulására egyelőre nem sok esély van, sőt az elemzők a kéretlen e-mailek, azaz spamek számának további növekedésére számítanak. “A vállalatok a spam e-mailek számának igen gyors növekedését regisztrálják” – mondta Enrique Salem, a Brightmail antispam-szolgáltató vezérigazgatója. “Ez egy rendkívül súlyos probléma.” A Brightmail legújabb adatai szerint a spamek a teljes e-mail forgalom 36 százalékát teszik ki, ami óriási növekedés a tavalyi 8 százalékos arányhoz képest.
A legnagyobb problémát a hasznos levelek spam e-mailek közül való kiszűrése jelenti, de a kéretlen levelek egyes hálózatokat túl is terhelhetnek. A Gartner piackutató cég szerint egy 10 ezer alkalmazottal rendelkező vállalat évi mintegy 13 millió dolláros kárral számolhat a belső hálózaton terjedő spamek miatt, és ehhez még hozzáadódik az Internetről érkező kéretlen e-mailek kiválogatása miatt kieső termelékenység.
- A spam másfél évvel ezelőtt egy kényelmetlenség volt, mára azonban a termelékenységet jelentősen lerontó tényezővé vált – mondta Maurene Carson Grey, a Gartner üzenetküldési megoldásokkal foglalkozó kutatási részlegének igazgatója. – A spamek undorító áradata nem csak a sávszélességet szűkíti le számottevően, de a tárolókapacitást is jelentősen lecsökkenti – folytatta Carson Grey.
Nem csak a társaságok szenvednek azonban a spam miatt. A Gartner adatai szerint az otthoni felhasználók gyakran még több kéretlen e-mailt kapnak, mint vállalati társaik. A hulladék e-mailek áradatának visszafogása ráadásul nem egyszerű feladat. Bár számos cég foglalkozik az e-mail postafiókok spam szűrésével, és az internetszolgáltatók is folyamatosan küzdenek a spamküldőkkel, mindez csak azt eredményezi, hogy a kéretlen reklám e-mailek küldői egyre újabb technológiákat fejlesztenek ki, illetve egyre több spamet küldenek szét.
Egyes szakértők szerint a spam terjedése a gazdasági visszaeséssel magyarázható. A jelenlegi, nehéz gazdasági helyzetben a társaságok ehhez a meglehetősen olcsó reklámozási módszerhez folyamodnak eladásaik növelése érdekében. Mások azonban úgy vélik, a spam kedvezőbb gazdasági helyzetben is elterjedt volna, mivel e-mailt gyakorlatilag bárki, bármilyen mennyiségben küldhet.