Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) szerint a Vodafone ‘telefondobáló’ reklámja sérti a Magyar reklámetikai kódex elöírását. A Vodafone-nál azonban úgy látják, a reklám inkább a fogyasztók érdekeit szolgálja.
A végső döntést az ügyben várhatóan a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség hozza meg. A reklámszakmában kisebb vihart okozott a Vodafone legújabb, a kedvező árú tarifákat kínáló reklámfilmje, amelyben vezetékes telefonokat és telefonfülkéket dobálnak a szemétbe. Az ÖRT szerint ez nem felel meg a tárgyilagos és tisztességes összehasonlítás követelményeinek, mert valamennyi vezetékes előfizetői szolgáltatás jó hírnevét sérti. Ez a magatartás egyébként nem jellemző a megrendelőkre és a reklámcégekre, sokkal inkább előre kikérik a testület véleményét. Az ilyen kérések száma éves szinten mintegy 300-ra tehető. A Vodafone-éhoz hasonlóan súlyos esetek száma viszont az elmúlt időszakban évente nem haladta meg a tízet. A Vodafone mellesleg – sok más multinacionális céggel szemben – nem tagja az ÖRT-nek. Az ORTT-től kapott tájékoztatás szerint a testület tartalmában nem vizsgálja a reklámokat, így ezt az ügyet továbbítják a fogyasztóvédelmi hatóságnak. A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség illetékese, Kati Attila az üggyel kapcsolatban annyit közölt: még nem érkezett kifogás e reklámfilmmel kapcsolatban, és jogsértést sem állapítottak meg. Ám vizsgálják az ügyet, s végső eredmény a hét végére, legkésőbb a jövő hét elejére várható.