Az általános törvényi előírások összefoglalása mellett még a televíziós operatőrök számára is olvashatók intelmek az Országos Rádió- és Televízió-testület ajánlásában, amely a választási kampányban követendő szabályokat tartalmazza. Az elektronikus médiumoknak kerülniük kell a kampányokban felhasznált művészeti alkotások sugárzását is.
Elsősorban a választási eljárási és a médiatörvény előírásait foglalja össze az Országos Rádió- és Televízió-testület (ORTT) ajánlása, amelyet a hazai elektronikus médiumok részére készített. Mindenekelőtt leszögezi: politikai reklámot bármely magyarországi médium közzétehet, kivéve a kizárólag külföldre sugárzó műsorszolgáltatót. A médiahatóság felhívja a figyelmet azokra az általános előírásokra, amelyek a kampányban is irányadók: törvényesség és tisztesség, kiegyensúlyozottság, egyenlő feltételek megteremtése a politikai erők számára, a vélemények sokszínűségének bemutatása, elfogulatlanság. A hír- és politikai magazinműsorok készítésekor bizonyos arányokat is előír a médiahatóság. Országos rádiók és tévék a parlamenti ellenzék számára legalább annyi időt adjanak, mint a kormány és a koalíciós pártok megjelenítésére szánt összműsoridő fele. Ugyanakkor – szögezi le az ORTT – a műsorszolgáltatók a választási műsorok kivételével nem kötelezhetők arra, hogy egyenlő időt kínáljanak fel minden pártnak. A szerkesztők döntésére kell bízni az egyes pártok megjelenítésének időtartamát. Ha azonban valamely szervezet képviselőjét megszólaltatják aktuális közéleti témában, akkor az összes jelentősebb pártnak fel kell kínálni a szereplés lehetőségét. A pártok és jelöltek szerepeltetésekor az is figyelembe veendő, hogy aktív politikus műsorkészítőként, még jegyzetíróként sem jelenhet meg műsorokban (a Vasárnapi Újság például él ezzel az eszközzel). Kampánycsend idején – ez köztudomású – tilos friss közvélemény-kutatást ismertetni. Emellett azonban a jelöltek tevékenysége sem jelenhet meg a műsorokban, s kerülni kell azokat a témákat, amelyek a jelöltek közt vitára adhatnak okot. A politikai reklámok nem tartalmazhatnak tudatosan nem észlelhető elemeket – közli ajánlását az ORTT (a médiatörvény nyomán), ám mindennemű jogszabály nélkül kéri a médiumokat: az esélyegyenlőség érdekében hirdetési tarifáik legalacsonyabb árán tegyék közzé a hirdetéseket.
Található az ajánlásban néhány különös előírás is. Az általános szabályok körében például arra szólítja fel az ORTT a médiumokat, hogy a kampányban kerüljék a pártok, jelöltek propagandaanyagaiban felhasznált vers, zene vagy más művészeti alkotás közlését. Több pontban kapnak intenciót a tévék. A “korrekt vizuális megjelenítés” mellett az operatőröknek – ha követik az ORTT ajánlását – a személyiigazolvány-képhez hasonló bemutatásra kell törekedniük, vagyis tartózkodnak az alsó vagy felső kameraállástól. Sőt a közönség ábrázolása sem lehet akármilyen: “a képek elsősorban a jelenlévők számát, és ne a közönség összetételét mutassák” – áll az ORTT ajánlásában. A médiahatóság fontosnak tartja, hogy politikusok a kampány idején ne szerepeljenek szórakoztató, de még ismeretterjesztő, tudományos, zenei, sporttémájú műsorokban sem. A komikus, humoros produkciókban törekedni kell a kiegyensúlyozottságra. Az ORTT ajánlása nem kötelező erejű, ugyanakkor valószínű, hogy a panaszbizottságban fokozott figyelemmel követik például a kiegyensúlyozottság hiányát vagy a nem megengedhető hangütést kifogásoló beadványokat; ilyenek voltak az utóbbi időben a Magyar ATV pénteki sajtóklubját elmarasztaló döntések, legutóbb a külföldi tudósítók “listázása” kapcsán elhangzottak miatt.