A bizalmassági hitelesítéssel foglalkozó Truste csoport a napokban egy olyan új szolgáltatást indított útjára, amelynek célja a nemkívánatos e-mail reklámok, vagyis a spamek kiszorítása.
A Truste nonprofit csoport összefogott az ePrivacy Group bizalmassági és titkossági kérdésekkel foglalkozó szaktanácsadó és technológiai társasággal egy olyan e-mail hitelesítő program megvalósítása céljából, amely nagymértékben hasonlít a csoport weboldal-hitelesítési programjához. A tervezet szerint a különféle társaságok önkéntesen csatlakozhatnak a programhoz, amelyet követően e-mail leveleik tartalmazni fognak egy üzenetet a Truste bizalmassági szabályainak betartásáról.
“A felhasználók az internet titkosságának megsértéseként értékelik a spameket” – mondta Fran Maier, a Truste igazgatója. “Az internetezők ezentúl könnyedén ellenőrizhetik a beérkező e-mailek tisztességességét, egyszerűbben felügyelhetik e-mail postaládájukat, és külső segítséget kérhetnek a problémák megoldásához.” A tervezet korai támogatói között olyan társaságok is megtalálhatók, mint a Microsoft, a DoubleClick és a Tropica.
A lépés célja az egyre növekvő számú, a felhasználókat egyre inkább zavaró spamek visszaszorítása. A jelenlegi növekedési ütem alapján 2006-ra a felhasználók 1400 szemét spam e-mailt kapnának naponta, állítja az internetes piackutató Jupiter Media Metrix.
A szakemberek azt is szeretnék elérni, hogy a tisztességes kereskedelmi e-mail levelek és a spamek között éles határvonalat lehessen húzni. A Truste új “Trusted Sender”, azaz “megbízható feladó” programja több meghatározott feltétel teljesülése esetén fog hitelesítést adni egy e-mail üzenethez: a levélnek szigorúan meg kell felelnie a Truste alapszabályainak, a témamegjelölésnek pontosnak kell lennie, és a levélben kell lennie egy opciónak a társaságtól érkező, jövőbeli üzenetek letiltására.