A jövő évi országgyűlési választások, majd az azt követő önkormányzati választások informatikai hátterének biztosítására mintegy 2,4 milliárd forintot költenek az okmányirodák fejlesztésére – közölte Eiselt György, a Belügyminisztérium Informatikai és Távközlési helyettes államtitkára Kaposváron hétfőn.
Egy, a választási feladatokat áttekintő Somogy megyei tanácskozás utáni sajtótájékoztatóján a helyettes államtitkár elmondta: az okmányirodákban már most javában folynak az előkészületek a választásokra. A vezetőket már felkészítették az ezzel kapcsolatos feladatokra, a jövő év első két hónapjában pedig valamennyi ügyintéző megkapja a szükséges tájékoztatást – közölte Eiselt György, és hangsúlyozta, hogy az okmányirodák fontos szerepet töltenek be például a választókörzetek nyilvántartásában, az ellenőrzésekben, a jelöltek listájának rögzítésében, a kiértesítésekben. Az okmányirodákban dolgozó szakemberek felkészültségéről szólva a helyettes államtitkár rámutatott, hogy az elmúlt másfél évben önálló szakma lett az okmányirodai ügyintéző, a képzettséget igazoló okiratot több mint háromezren kapták meg. – Az újonnan városi rangra emelt településekkel együtt januártól már 276 okmányiroda működik majd az országban, a legkisebb is legalább három dolgozóval. Így az ügyfelek számára ezzel – két település, Tompa és Röszke kivételével – lehetővé válik, hogy 30 kilométeren belül el tudják intézni az ügyeiket. Eiselt György elmondta továbbá, hogy az okmányirodák fejlesztésére, fenntartására ebben az évben több mint 13 milliárd forintot fordítottak, azt megelőzően, a működés első évében pedig 9 milliárd forintot. A helyettes államtitkár szólt arról is, hogy az idén, a tervezett ötmillió ügyirat elkészítésével szemben hétmillió okmányt adnak ki az irodák, s mintegy 24-27 milliárd illetékbevétellel számolnak.