Kedves Kacsa, és nem gondolod, hogy van benne némi igazság? Mellékesen szerintem a bank sem csinál mást, csak ügyesen, válogatott módon idézget, ahogy neki tetszik.
KBS, igazad van, a késedelmi kamat önmagában nem kár, ha valamiért valóban jár, de bármiféle összeg, amit jogtalanul (indokolatlanul) szed el bárki, az károkozás.
Ígyhát a kérdés még mindig az, hogy jogos volt-e a bank eljárása? És továbbra is jogi alapokon (a megfelelő törvényre hivatkozva) várom a választ.
Néhány kérdésre persze találtam feleletet, például az is igaz, hogy ha a szerződés és ÁSZF egymásnak ellentmond valamiben, akkor a szerződés a lényeges, illetve a banknak kötelessége egyértelműen felhívni a szerződő fél figyelmét arra, hogy ilyet csinál.
Valamint:
„Külön tájékoztatni kell a másik felet arról az általános szerződési feltételről, amely a szokásos szerződési gyakorlattól, a szerződésre vonatkozó rendelkezésektől lényegesen vagy valamely korábban a felek között alkalmazott kikötéstől eltér. Ilyen feltétel csak akkor válik a szerződés részévé, ha azt a másik fél - a külön, figyelemfelhívó tájékoztatást követően - kifejezetten elfogadta.”
Ezért az önkényes üzleti szabályzat módosítás, ami megváltoztatja a postai kézbesítés módját nem része a szerződésnek (ami pontosan rögzítve van ott), hiszen ezt én, a szerződő fél kifejezetten nem fogadtam el. Arról már nem is beszélve, hogy azt sem tudom, az üzleti szabályzat és az ÁSZF ugyanaz-e (vagy mégsem)?