Szia SessionID!
2.sz példádat azért nem lehet ilyen egyszerüen letudni. Azért különböztetünk meg felhasználót, és informatikust, mert az egyik használja, a másik karbantartja, a gépet. Egy átlagos tüzfal beállitása konfigurálása, és az ehhez tartozó fogalmak (TCP, UDP, PORT, Zónák, és a többi átlaguser számára kinai elnevezés) messze túlmutat azon amit egy átlagfelhasználó megért, és megtanulhat valaha egy számteksuliban.
Ahogyan (visszatérve az autós példához)senki sem követeli meg tőled hogy elromlott autódat saját magad javitsad, hiszen sofőr létedre, nem kell értened mi célt szolgál mondjuk a vákumos fékrásegitő, ennek hibája esetén mire számíthatsz, és hogyan kell azt kicserélni. Ez az autószerelő feladata. A tied csak annyi hogy tekerd a kormányt, és használd kezelőszerveket.
Szerintem a dologra megoldás annyi, hogy a problémával meg kell keresni a szolgáltatót. Akár levélben, akár személyesen az ügyfélszolgálaton (utóbbi hatásosabb) Nem kell nagyon tudományosan hozzáállni, mindössze, annyi hogy a garantált sávszélesség huzamosabb ideje messze a szerződésben foglaltak alatt van. Majd ők kideritik mi a gáz, lényeg hogy lépjenek az ügyben.