Az EP-képviselők nem használják ki az internet nyújtotta kampánylehetőségeket, állítja a Fleishman-Hillard által közzétett felmérés. A digitális politika segíthet a választókat aktívan bevonni a kampányba.
A Fleishman-Hillard adatai szerint az EP-képviselők 75 százaléka használja a honlapját a választókkal való kapcsolattartás eszközeként, ugyanakkor csak 51 százalék, tehát alig több, mint a fele látogat legalább hetente egyszer blogokat. A döntő többségük (kétharmaduk) pedig soha életében nem hallott még a Twitter közösségi hálózatról.
„Az EP-képviselők nagy többsége használja az internetet, és minden bizonnyal megihlette őket Barack Obama sikere, de túl sokan hiszik továbbra is azt, hogy a digitális eszközök kevésbé hatékonyak, mint a kommunikáció hagyományos csatornái, a televízió és az újságok.” – mondta James Stevens, a Fleishman-Hillard digitális szolgáltatásokért felelős alelnöke.
„Úgy vélem ugyanakkor, azt is el kell ismerni, hogy az ilyen eszközökhöz hasonlóan, az EP-képviselők is nagy utat tettek meg az elmúlt öt évben. Öt évvel ezelőtt, 2004-ben a Twitter és a YouTube még nem létezett, a Facebook-ot pedig csak amerikai egyetemi hallgatók használták” – magyarázta Stevens.
A felmérés szerint az Európai Szocialisták Pártja (PES) az EP minden más politikai csoportjánál előrébb jár az online technológiák használatában, több képviselő is használja a Facebook, a Flickr, a Twitter vagy a Digg online szolgáltatásait.
A Fleshman-Hillard szakértői szerint az európai képviselők hamarosan felzárkóznak, ugyanakkor biztosak benne, hogy erre már csak az EP-választások után kerül sor, hiszen addig már egy hónap sincs hátra (június 4-7.)
„Az EP-képviselők az idő nagy részében a sajtó nyomtatott hasábjain akarnak helyet kapni, míg a választóknak egyre nagyobb része keres online információt. Én online vezettem a kampányomat, és minden kollégámat ugyanerre bátorítom.” – mondta Christofer Fjellner, svéd konzervatív képviselő.
A felmérés szerint az EP-képviselők java tervezi, hogy az online eszközöket is használni fogja. A közösségi hálózatok, a személyes blogok a html hírlevelek, a social media sajtóközlemények, vagy az online videók egytől-egyik alkalmasak politikai kampánycélokra is. Az EP-képviselők mintegy fele a következő években tervezi, hogy átáll a Web 2.0-ás megoldásokra, állapította meg a felmérés.
„A korai alkalmazók viselkedése igen hasonlít Howard Dean szenátoréhoz, aki 2004-ben a demokraták jelölését kívánta megszerezni. Az ő kampánya vetette el a magokat, melynek termését Barack Obama későbbi sikeres online kampánya learatta. Ehhez hasonlóan a korai alkalmazók képviselik a jövőt. Ha ezen eszközök használatát már most elsajátítják, jelentősen javíthatnak a választási eredményeiken a nem túl távoli jövőben.” – mondta Bill Black, a Fleishman-Hillard közkapcsolati osztályának vezetője Washingtonban.