Jogi Fórum interjú Dr. Kondorosi Ferenc kormánybiztossal az „Új rend és szabadság” program által elért eddigi eredményekről, a szabályozási tendenciákról és a jövőbeni tervekről.
Kondorosi Ferenc Antal Attila kérdéseire válaszolva részletesen beszél az „Új rend és szabadság” program eddigi tapasztalatairól, a Program kiemelkedő eredményeiről, állást foglalva az objektív felelősség, mint közlekedésbiztonsági nóvum jogintézményéről.
„A jogintézmény eredményességét nem azzal akarom bizonyítani, hogy hány emberéletet sikerült megmenteni. Nem a statisztikai tények kell, hogy igazolják a sikerét. Fontosabbnak tartom a kedvező változásokat, a megváltozott szemléletmódot…”
A Program közlekedési intézkedéseivel kapcsolatosan az interjúban szó esik a zéró toleranciáról, az előéleti-pontrendszer megszigorításáról, a gépjármű-vezetés rendjének jövőbeli átalakításáról, a valódi próbajogosítvány intézményének esetleges bevezetéséről, valamint az autósiskolák működése szakmai feltételeinek átalakítási terveiről egyaránt. A kormánybiztos a jövőbeni tervek között említést tesz a gépjármű-bontók problematikájáról.
„Folytatódik a közlekedési csomag, sok mindenen kell javítani, ennek egy része jogalkotás, más része jogalkalmazás. Ilyen jogalkalmazási feladat az, hogy a felesleges jelzőtáblákat beszedjük, akciókat indítsunk az ország több részén.”
Kondorosi Ferenc a továbbiakban részletesen beszél a hamisítás elleni küzdelemről, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület működéséről, a gyógyszerhamisítás terén játszott szerepéről, a fogyasztóvédelmi ellenőrzés-sorozat céljáról és értékéről, végül pedig a pártfinanszírozás és a gyűlöletbeszéd problematikájáról.
„… jogászként nem hiszek a jog mindenhatóságában. A gyűlöletbeszéd civilizációs probléma… két trend van: az amerikai modellben a szabadság, a német modellben a méltóság kap preferenciát. Nagyon örülnék, ha mi a német modellhez állnánk közelebb.”