Kivételesen a Médiatanács vendégblogját hozzuk: egy közérdekű adatigénylésünkre a testület olyan választ adott, amely mindent elmond. De tényleg. Kommentár nélkül.
Rendszeresen foglalkozunk a Médiatanács frekvenciapályázataival, és próbáljuk megfejteni a pályázatokat és az eredményeket megalapozó médiapolitikai szándékokat. A médiatörvény szerint a Médiatanács „kialakítja a médiaszolgáltatást érintő frekvenciagazdálkodás koncepcióját”, hogy abból ő is, mi is megértsük, mi és miért történik a helyi rádiós piacon. Közérdekű adatigénylésben kértük a Médiatanácstól ezt a frekvencigazdálkodási koncepciót. A válaszon nem lepődtünk meg (kiemeltük a lényeget):
„Tisztelt Urbán Ágnes!
A Médiatanács frekvenciagazdálkodási koncepciójával kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom.
Az Mttv. 182. § h) pontja szerint a Médiatanács látja el a rádiós médiaszolgáltatási jogosultságok pályáztatásával kapcsolatos feladatokat.
A Médiatanács a jogelődje által felhalmozott tapasztalatokat, és a korábban kidolgozott szakmai anyagokat is figyelembe véve minden egyes médiaszolgáltatási lehetőség pályáztatásáról médiapiaci és médiapolitikai szempontok elemzése és vizsgálata alapján dönt. A Médiatanács jelenlegi frekvenciagazdálkodási koncepciója a pályáztatási gyakorlatában testesül meg.
A Médiatanács új frekvenciagazdálkodási koncepcióját a digitális rádiózás nemzetközi tapasztalatainak és a rádiós platformon várható digitális átállás fejleményeinek megfelelően tervezi kialakítani.
Üdvözlettel:
Karácsony Kamilla
főosztályvezető
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Általános Jogi Főosztály”