Az internetes világ tele van lehetőségekkel, de csak akkor tudod kiaknázni őket, ha tudod, kiket célzol meg. Az online marketing világában kiváló tartalmakkal is csak akkor érsz el valódi eredményeket, ha azokat a megfelelő emberekhez juttatod el. Ezt a célt szolgálják a célközönség meghatározásai a különböző platformokon, köztük a közismert Facebookon is. (X)
Az alábbiakban arra világítunk rá, milyen típusú célközönségeket állíthatsz be, és miért játszanak kulcsszerepet a sikeres hirdetési stratégiákban.
Miért fontos a célközönség definiálása?
Az online marketing világában a célközönséged pontos meghatározása nemcsak a tartalom szempontjából lényeges, hanem a költséghatékony kampányok megvalósítása érdekében is. A Facebook hirdetései például 1000 megjelenítésenkénti költségen alapulnak, ami lényegében azt jelenti, hogy a tartalmad ennyi ember előtt jelenik meg. Amennyiben jól célzol, kevesebb pénzből érhetsz el több hatékony eredményt.
Elsődleges szempont, hogy meghatározzuk a célcsoportot ország, város, kor, nem, nyelv, érdeklődési kör vagy kapcsolatok alapján. Így garantálhatod, hogy hirdetésed csak azokra pazarol energiát, akik potenciálisan érdekeltek lehetnek szolgáltatásaidban.
A Facebook célközönség típusai
A Facebook három fő célközönség típusával segíti a hirdetők munkáját: mentett célközönség, egyéni célközönség és hasonmás célközönség. Mindegyiknek megvannak az előnyei és speciális jellemzői, amiket érdemes kihasználni.
- Mentett célközönség: Ezen a ponton általában az érdeklődési kör és demográfiai adatok alapján határozunk meg a célcsoportokat. Ez az első lépés a személyre szabott elérések felé. Az általa meghatározott közönségeket elmentheted, így későbbi kampányaid során gyorsabban és egyszerűbben használhatod őket.
- Egyéni célközönség: Ez a típus azokra az emberekre összpontosít, akik már valamilyen kapcsolatba kerültek a márkával. Ide tartoznak azok, akik a weboldalon jártak, az Instagramon vagy Facebookon aktivitást mutattak, esetleg már vásárlásaik által lojális vásárlóknak minősülnek. Ennek a beállításnak a segítségével tehetjük hatékonyabbá remarketing kampányainkat.
- Hasonmás célközönség: A hasonmás (Lookalike) célközönség azoknak az embereknek a megtalálására összpontosít, akik hasonló jellemzőkkel bírnak, mint a már meglévő vevőink. Így növelheted elérésedet azokon a területeken is, ahol még nincs közvetlen kapcsolat.
Hogyan optimalizáljunk?
A célcsoportok összeállításakor fontos figyelni az átfedésekre. Ha túl sok átfedés van közöttük, akkor a hirdetéseid költségei nőhetnek, mivel saját magadra licitálsz. Javasolt, hogy a célközönségek átfedését rendszeresen ellenőrizd, és ha az átfedés mértéke meghaladja a 60-70%-ot, hátrányos lehet őket egyszerre futtatni.
A marketing cégek, mint például a Follow Marketing, gyakorlottan használják ezeket a módszereket vásárlóik elérésére. 2017 óta dolgoznak azon, hogy ügyfeleiket pontos célközönségekkel és személyre szabott hirdetésekkel segítsék. A profilok és hirdetések kezelése során figyelembe veszik a legfrissebb piaci trendeket, így garantálva az optimális eredményeket.