Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kodifikációs bizottsága aktualizálta a Magyar Reklámetikai Kódexet: kiemelt figyelmet kapott az adatvédelem, a gyermek- és fiatalkorúaknak szóló reklámozás és a fenntarthatóság – közölte a reklámszövetség kedden.
A közlemény szerint a normagyűjteményt április 4-én 24 szervezet vezetője írta alá, egyúttal vállalták azt is, hogy az etikai kódex szerint járnak el. A legjelentősebb módosítások a következők:
kibővültek az általános reklámtilalmak a társadalmi etikai normák és a közízlés ingerküszöbének változásaira reagálva.
A kódex irány akar mutatni a mérvadó reklámozói magatartásformák preferálásával, például javasolja a sokoldalú emberábrázolást vagy a testképet digitális módon torzító manipulációk elkerülését – emeli ki a közlemény.
Önálló fejezetet kapott az adatvédelem. Tekintélyes mértékű átdolgozáson esett át a gyermek- és fiatalkorúaknak szóló reklámozás, illetve a szerepeltetésük. Teljeskörűen átírták a környezetvédelemmel és fenntarthatósággal kapcsolatos reklámokról szóló részt. Alaposabban szabályozták azoknak az alkoholmentes italoknak a reklámozását, amelyek alkoholtartalmú ital márkanevét viselik.
Új tartalomként került be a normagyűjteménybe a fogadási tippszolgáltatással kapcsolatos reklám is, továbbá aktualizálták az influenszer-marketingre vonatkozó szabályokat a Gazdasági Versenyhivatal korábban kiadott ajánlásainak tartalmára támaszkodva.
Az új Kódex 2023. június 30-tól hatályos.