Átvizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a környezetvédelmi reklámüzeneteket, hogy jogalkotói szempontokkal segíthesse az egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetését – közölte a GVH szerdán.
A piacelemzés a cégek környezetvédelemre alapuló reklámüzeneteinek jelöléseire és állításaira irányul, megvizsgálva, hogy ezek miként befolyásolják a vásárlási hajlandóságot
– tájékoztattak.
Hozzáfűzték: a fogyasztóvédelmi jogkörrel rendelkező versenyhatóságok Európában másutt is figyelik a vállalati kommunikációt, mert a fogyasztók döntéseit befolyásolhatják a zöld üzenetek, például a klímaváltozáshoz vagy a fenntarthatósághoz kapcsolódó reklámok.
A környezetvédelemhez kötődő reklámüzeneteket tisztességtelenül is lehet használni, torzítva a piaci versenyt – indokolta a GVH a vizsgálatot.
Rámutattak: a hiteles információkon alapuló fogyasztói döntésektől függ például az energiafelhasználás vagy a hulladéktermelés alakulása, a tisztességes zöld kommunikáció tehát az egész Föld jövője szempontjából fontos.
A vizsgálat a közlemény szerint 2023 nyarán zárulhat. Az eredmények ismeretében a hatóság megállapíthatja, milyen tényezőkre érdemes a jogalkotónak figyelnie egy igazolható, ellenőrizhető, a fogyasztók számára hiteles állítás- és jelölésrendszer kialakításakor.
A piacelemzésről szóló hirdetmény a GVH honlapján olvasható.