Amerikai fogyasztói csoportok a kormány segítségét kérik a kéretlen e-mailek áradata elleni harcban, mivel elmondásuk a szerint spam lassan megbénítja az e-mail alapú üzenetküldést.
A gyors meggazdagodási lehetőségekről szóló “ismertetőket”, valamint pornóképeket tartalmazó, gyakran egészségügyi csodaszereket vagy otthoni munkalehetőségeket hirdető spam e-mailek a kezdeti kellemetlenségek után az utóbbi időben egyre inkább akadállyá kezdenek válni az internetes üzenetküldésben, amely számos felhasználó kedvét elveszi az e-mail szolgáltatás használatától.
“Az amerikai internetezőket egyre inkább elárasztják a reklámcélú e-mailek, és a helyzet csak romlani fog, amíg valami nem történik” – mondta Samuel A. Simon, a Telecommunications and Research Action Centre (TRAC) elnöke. A TRAC a National Consumers League and Consumer Action szövetséggel együttesen nyújtott be kérelmet a Szövetségi Kommunikációs Bizottságnak (Federal Trade Commission – FTC), hogy vázoljon fel egy előírást az e-mail alapú marketingtevékenységet folytatók számára.
“Még akkor sem elfogadható a reklám e-mailek felhasználókkal való elolvastatása, ha a termék, illetve szolgáltatás valóban létezik, és nem átverés” – mondta Susan Grant, a National Comsumers League elnökhelyettese. “Tervbe vettük egy hosszú távú, agresszív szabályrendszer bevezetését” – mondta Brian Huseman, az FTC spamügyekkel foglalkozó jogi képviselője, aki a beadvánnyal kapcsolatosan azonban nem nyilatkozott. Egyes felhasználók szűrőprogramokkal próbálnak megszabadulni a spam e-mailek egyre gyarapodó áradatától, mások rendszeresen váltják e-mail címüket, vagy lemondanak az e-mail használatáról.
Az Egyesült Államokban jelenleg 26 államban létezik hatályos törvény a spam e-mailek szabályozására. Egyes államokban a felhasználó közvetlenül is pert indíthat a kéretlen reklám e-mailt küldő társaságok ellen. Az egységes amerikai antispamtörvény létrehozását ez idáig azonban megakadályozták a direkt marketing képviselői, akik szerint egy ilyen törvény igazságtalanul beszűkítené lehetőségeiket.