Manapság ebben a felgyorsult világban mindenki gyors eredményekre vágyik, valahogy mindent azonnal akarunk. Sokan rendelkeznek például weboldallal is, de viszonylag későn jönnek rá, ha valamit, hát ezt nem kellett volna 10 kattintással elintézni. A weboldalkészítést ma már számos szempontra kell alapozni, így egyáltalán nem kis munka. A következő pár sorban ezekről a szempontokról olvashatsz bővebben. (X)
Mitől lehet minőségi a weboldal?
“A jó munkához idő kell”, tartja a közismert mondás, ez valóban igaz, habár talán még ennél is fontosabb, hogy az ember igazán szeresse azt, amit csinál. Így megszülethet a szívből jövő minőség.
Egy sikeres weboldal alapja például a pontos tervezés. Tudnunk kell a létezési célját, mondanivalóját, hogy kiket szólítunk meg, és hogy hogyan tesszük azt. Ez alapján már meghatározhatjuk a weboldal struktúráját is.
Persze a kész weboldallal is lesz még dolgunk, hiszen folyamatosan optimalizálnunk kell a siker érdekében. Miért? Nos, a fogyasztói szokások, valamint a makrokörnyezet is meglephet új dolgokkal, amelyekhez alkalmazkodnunk kell.
Főváros vs. vidék
A földrajzi hely mindenképpen meghatározó a weboldal kiépítése során. Budapesten és nagyvárosokban például mindenki rohan, így általában az interneten is sokkal gyorsabban görgetnek át. Számukra lényegre törő információkkal kell szolgálnunk, mint mondjuk a vidéki lakosok számára, akik részletesebben át tudják nézni a felületeket.
Ha ebből indulunk ki, láthatjuk, hogy számos tényező szerepet játszik egy weboldal eredményességében, ezért érdemes szakemberre bízni annak elkészítését. Az Adnet Media weboldal készítés terén kiemelkedő tapasztalattal rendelkező vállalkozás, így professzionális online jelenléttel tudják felruházni cégedet.
Az első kapcsolat jelentősége
Akárhány online marketingeszközről is legyen szó, sosem lesz eléggé hatékony egyik sem, ha nincsenek azok egy egységes rendszerbe foglalva. Például van hírlevél-feliratkozás a weboldalon, de azt nem tudjuk, pontosan mire gyűjtünk feliratkozókat.
Alapszabály, hogy mindennek legyen konkrét célja! Cél lehet például egy ingyenes tanulmány biztosítása, ami után további ajánlatot vagy oktatóanyagot adhatunk a felhasználónak. Később akár telefonon is egyeztethetünk vele, ahol megfogalmazhatjuk ajánlatunkat számára. Ilyen esetben már biztosan nem lesz idegen a cég profilja. Lényeges, hogy folyamatosan fenntartsa az érdeklődést.
Design trendek
Végül, de nem utolsósorban a design területére is el kell kalandoznunk kicsit. Alapvetően az a jó, ha a weboldal felépítésében, hangulatában az egyszerűség, kezelhetőség tükröződik. Legjobb, ha a kellemes pasztellszínek dominálnak. A jelen trendek közül kiemelhető az animáció, amely egy pillanat alatt információk ezreit képes átadni.
Úgy érdemes a felületen az ügyfelet végigvezetni, hogy végül számára valamilyen fontos tevékenységgel zárja látogatását, ezt nevezzük konverzió alapú marketingnek.