A gyermekeket megcélzó reklámokról készített tájékoztatót a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy fölhívja a hirdetők figyelmét a lehetséges jogsértésekre – közölte a GVH pénteken.
Jogsértő a gyermekeket közvetlenül felszólítani arra, hogy vegyenek meg valamit, vagy vegyék rá erre a szüleiket – írták. Online hirdetéseknél a GVH ajánlásai alapján megfontolandó a gyermekek érdeklődési körébe tartozó keresőszavak és tartalmak használata, a nekik szóló csatornákon pedig a célzások alkalmazása. Gyermekeknek reklámot készíteni nem tilos, de a hirdetőknek meg kell gondolniuk, hogy valóban be kell-e vonniuk a legkisebbeket a reklámtevékenységbe – írták.
A GVH korábbi felmérése szerint a gyermekek fogékonyak a reklámokra, nem képesek azokat kritikusan szemlélni, a szülők pedig aggódnak, amiért a hirdetések felesleges igényeket keltenek. A reklámok háttértévézésből és az online térben is utolérik a gyermekeket – olvasható a tájékoztatóban. Hangsúlyozták azt is, hogy a versenyhivatali vizsgálatot nem befolyásolja a hirdető célcsoport-meghatározása, a GVH maga dönti el, hogy a reklám valójában melyik korosztályt célozta meg.
A Gyermekeknek szóló reklámok című tájékoztatót az eddigi szabálysértések tapasztalatait figyelembe véve állították össze. A GVH több esetben állapított már meg jogsértő kereskedelmi gyakorlatot gyermekeknek szóló reklámokban. A Gyermekeknek szóló reklámok című kutatási jelentés ITT elolvasható.