A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 7,8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OTP Faktoring Zrt.-re jogsértő panaszkezelési gyakorlata miatt – közölte az MNB.
A jegybank vizsgálata szerint a társaság egyes esetekben nem rögzítette megfelelően a telefonos panaszokat és jegyzőkönyveket, elmulasztotta a válaszadási határidőket, továbbá a panaszkezelési szabályzatát és nyilvántartását sem a jogszabályoknak megfelelően alakította ki.
Az MNB a bírság kiszabása mellett a vonatkozó panaszkezelési jogszabályok betartására kötelezte a vállalkozást.
A bírság összegének meghatározása során a jegybank súlyosító körülményként értékelte, hogy a feltárt hiányosságok nagyszámú ügyfelet érintettek, a telefonos panaszok rögzítésében jelentkező hiba különösen hosszú időn keresztül állt fenn, s a vizsgált panaszok közel egytizedénél történt késedelmes válaszadás. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor az OTP Faktoring Zrt. együttműködő magatartása, valamint a hiányosságok azonnali kiküszöbölésére tett intézkedése.