Többféle kártalanítás is járhat a légitársaságok utasainak késés vagy járattörlés esetére, amely a távolságtól függően 250, 400, vagy 600 euró lehet – mondta el az M1 aktuális csatorna műsorában a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Európai Fogyasztói Központjának vezetője.
Kriesch Attila közölte: járattörlés esetén a légitársaságnak többféle szolgáltatást kell felajánlania, ez lehet átfoglalás egy másik járatra vagy a jegyár visszatérítése. Ha az elutazás mellett döntenek, a légitársaságnak a lehető legközelebbi időpontra kell átfoglalást biztosítania. Emellett, ha a repülőtéren kell éjszakáznia az utasoknak, akkor szállást kell felajánlania a légitársaságnak, és ésszerű arányban étkezést a várakozás idejére – mondta.
Járattörléskor és három óránál hosszabb késéseknél az utasok kártalanításra jogosultak, ami távolságtól függően 250, 400, vagy 600 euró lehet, kivéve, ha a késést rendkívüli körülmény okozta, például időjárási esemény.
Járatkésés esetén két óra elteltével már gondoskodnia kell a légitársaságnak étkezésről vagy frissítőkről, a jegyár visszakérésére csak öt óra elteltével van mód.
A csomagok elvesztését haladéktalanul be kell jelenteni, de legkésőbb 7 napon belül, mert hét napon túl az utas elveszti minden igényét a légitársasággal szemben. Ha a csomag károsodik vagy hiányos, nagyjából 1300 euró az az értékhatár, ameddig a légitársaság felelősséggel tartozik érte – ismertette.
Az utasok az EU-n belül másik tagállami céggel szemben felmerülő fogyasztói panaszokkal az Európai Fogyasztói Központhoz fordulhatnak.