A Teszt és Piac Fogyasztóvédelmi Egyesület a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával 2014. október 28. és november 2. között televíziós kampányt indít a békéltető testületek ismertségének növelése érdekében.
A kampány keretében három, egyenként 80 másodperc hosszúságú spot készült, melyben az utca emberét kérdezték arról, hogy mennyire van tisztában a békéltető testületi eljárás alapvető szabályaival (kik fordulhatnak a testülethez, van-e díja az eljárásnak, illetve milyen ügyek tartoznak a békéltető testületek hatáskörébe).
A spotok hat egymást követő napon, összesen 24 alkalommal kerülnek sugárzásra az m1, valamint a Duna Televízió csatornákon, s ezzel egy időben felkerülnek a Teszt és Piac Fogyasztóvédelmi Egyesület honlapjára, ahol a békéltető testületek működésével kapcsolatos részletesebb információk is elolvashatóak.
A kisfilmeket – melyek informatív, ugyanakkor szórakoztató formában bővítik fogyasztói ismereteinket – bárki megtekintheti az Egyesület saját youtube csatornáján is, az alábbi linkeken:
A békéltető testületek alapvető célja, hogy a bírósági útvesztők elkerülésével, egyszerű, gyors és hatékony eljárásban egyezséget kíséreljenek meg létrehozni fogyasztói jogvitákban. A testületek hatáskörébe tartoznak a termékek minőségével és biztonságosságával, valamint a szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos viták. A békéltető testületi eljárásban a magánszemélyek mellett fogyasztónak minősülnek a mikro-, kis- és középvállalkozások, társasházak, civil szervezetek és egyházak is.