Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) a „Töltsd fel és nyerj!” promócióhoz kapcsolódó „Autós” játékokról küldött SMS értesítéseiben megtévesztő tájékoztatásokat adott a nyerési esélyekről – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A jogsértés megállapítása mellett a hivatal 50 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A vállalkozás a „Töltsd fel és nyerj!” promócióhoz kapcsolódóan 2012. szeptember 3. és 2012. szeptember 30. közötti időszakban „Autós” játékot hirdetett, mely során négy alkalommal egy-egy autó volt a fődíj (2 db VW Polo, MINI Cooper, BMW1), vagy vigaszdíjként kisebb pénzösszeget sorsoltak ki. Valamennyi feltöltőkártyás előfizető részt vehetett a nyereményjátékban. A Vodafone számos SMS-t küldött előfizetőinek. Az SMS-ek arról adtak tájékoztatást, hogy kizárólag azok nyerhetik meg az adott héten kisorsolásra kerülő autót, akik azon a héten minimum 3000 Ft-tal feltöltötték a kártyájukat. Az SMS semmilyen módon nem utalt arra, hogy a játékban nem csupán azok vehetnek részt, akik az adott héten feltöltötték az egyenlegüket, így a fogyasztók nem kaptak reális képet a nyerési esélyeikről. A nyereményjátékkal kapcsolatban bővebb tájékoztatás a Vodafone honlapján volt elérhető, azonban erre nem mindegyik SMS-ben hívták fel a figyelmet. Azok az SMS-ek, amelyek utaltak a Vodafone honlapján megismerhető további információkra, azok sem hívták fel a figyelmet arra, hogy csak a honlapon olvasható bővebb tájékoztatás a játék részleteiről, többek között arról, hogy pontosan mely előfizetői kör vesz részt a sorsoláson.
Mivel a játék végén kisorsolt személyek egyike sem rendelkezett adott heti 3000 Ft feletti feltöltéssel, a 4 héten át tartó Autós Játékok keretében egyetlen alkalommal sem adtak át nyereményautót.
A GVH megállapította, hogy a Vodafone a játékok során nyújtott tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 50 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság meghatározásánál a GVH súlyosító körülményként értékelte többek között azt, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint azt, hogy a GVH korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.