A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Telemarketing Internatoinal Kft. megtévesztette a fogyasztókat, amikor az Abexine gél kozmetikai termékének terápiás hatásokat tulajdonított. A Gazdasági Versenyhivatal a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 25.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A vállalkozás 2011. augusztus 1. és 2012. május 31. között televíziós reklámjaiban, honlapján, termék katalógusában és tájékoztató füzeteiben reklámozott Abexine gélnek, amely kozmetikai termékként került forgalomba, terápiás hatásokat tulajdonított. A tájékoztatásaiban azt állította, hogy a termék használatával különböző betegségek, illetve egészségügyi problémák kezelhetőek.
A hirdetések szerint a készítmény alkalmas többek között ízületi betegségek, izomfájdalmak, különböző gyulladások, sérülések, fejfájás kezelésére. A GVH megítélése szerint a reklámok azt a látszatot kelthették a fogyasztókban, hogy az Abexine gél használatával az egészségügyi problémák és a betegségek tünetei enyhíthetők, javul a beteg életminősége, egészségi állapota.
A tájékoztatásokkal azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt a vállalkozások célja, akik kifejezetten egy betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása miatt vagy egészségügyi állapotuk javítása miatt keresik a különböző terápiás lehetőségeket, módszereket. Fontos kiemelni, hogy az olyan fogyasztó, akinek valamilyen működési zavar, rendellenesség áll fenn a szervezetében, sérülékenyebb, egészségi állapotánál fogva kiszolgáltatottabb helyzetben van a vállalkozások tájékoztatásaival, reklámjaival szemben. A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás megtévesztette a fogyasztókat, amikor a kozmetikai termékkel kapcsolatban terápiás hatásokat fogalmazott meg, annak ellenére, hogy tilos kozmetikai terméket kifejezetten nem kozmetikai hatásra hivatkozással, illetve ilyen céllal forgalomba hozni és reklámozni.
A vállalkozás fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor az Abexine gélnek terápiás hatásokat tulajdonított, ezért a GVH 25.000.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte és megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.
A GVH a bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve azt a körülményt, hogy a vállalkozás az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozta meg.