Magatartási kódexet fogadtak el a hitelintézetek, közműszolgáltatók és egyéb gazdasági társaságok követeléseinek kezelésével foglalkozó követeléskezelő társaságok, amely a hitelintézetek magatartási kódexére épül, a kódexet aláíró társaságok kedden a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán (BKIK) belül létrehozták a követeléskezelő szakmai osztályt.
A követeléskezelők a kódexben rögzített szabályok maradéktalan betartásával vállalják, hogy átlátható és felelős magatartást tanúsítanak a lakossági adósokkal szemben a követeléskezelés időszaka alatt – ismertetik a szakmai osztály vezetői, Kevés Tibor elnök és Varga Ferenc, valamint Fehér Andor társelnökök közleményükben.
A követeléskezelők hangsúlyozzák: az adós megmentése a végrehajtástól a hitelintézet, a követeléskezelő és az adós közös érdeke.
A kódexet aláírók célja minden esetben az, hogy a banki adósokat olyan helyzetbe hozzák, hogy fizetési kötelezettségeiknek eleget tudjanak tenni egy olyan feltételrendszer mellett, amit megélhetésük veszélyeztetése nélkül vállalni tudnak.