Csütörtökön dönt arról az ORTT, hogy vizsgálatot indít-e a Széchenyi-tervet népszerűsítő reklám miatt. Az ORTT ellenzéki tagja szerint ugyanis az Országimázs Központ megrendelésére készült reklám utolsó mondata politikai kampánynak minősül.

Ladvánszky György, az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) MSZP-s tagja szerint kampánynak minősül a Széchenyi-tervet népszerűsítő televíziós reklám utolsó mondata, ezért Ladvánszky kéri, hogy az ORTT indítson – lehetőleg sürgősséggel – vizsgálatot ez ügyben. A testület csütörtökön szavaz arról, hogy megindítja-e a vizsgálatot. Ladvánszky György az [origo]-nak elmondta: csodálkozna, ha leszavaznák a javaslatát, és nem indulna vizsgálat. A Széchenyi-tervet népszerűsítő reklámfilmben olyan emberek szólalnak meg, akik a pályázatokon állami támogatást nyertek. A reklámfilm a következő mondattal zárul: “Jó kezekben van az ország, mert jövőjét azok irányítják, akik valóra váltják álmaikat.” Az Országimázs Központ (OK) által megrendelt reklámfilmet most is a Happy End Kft. készítette.

Ha az ORTT csütörtökön vizsgálatot indít, az nem jelenti azt, hogy a reklámot azonnal kötelező levenni a műsoráról a televízióknak- az MTV és a tv2 ugyanis már sugározza a filmet. Az ORTT viszont kérheti, hogy a vizsgálat alatt álló reklámfilm sugárzását mérsékeljék a csatornák. Az RTL Klub ma sugározza először a reklámfilmet, de nem az eredeti, hanem egy módosított verzióban, az RTL Klubhoz ugyanis egy módosított változatot küldött az Országimázs Központ. Az eredetihez képest mindössze annyi a különbség, hogy hogy a Széchenyi-terv információs zöld számát is feltüntetik a reklámfilmen, maga a reklámfilm nem változott meg, nem marad ki belőle egyetlen rész sem. A zöld számot azért tüntette fel az ügynökség, hogy így informatívabb legyen a reklám- közölte az [origo]-val az RTL Klub sajtóosztálya.