A Meleg Méltóság Menetének szervezői a TASZ és a Helsinki Bizottság segítségével bíróságon támadták meg a BRFK tiltó határozatát.
2010 szeptemberében a Szivárvány Misszió Alapítvány a Hősök terétől az Erzsébet térig terjedő útvonalra jelentette be a Budapesti Rendőr-főkapitányságon a június 18-án megtartandó Meleg Méltóság Menetét. A hagyományos eseményen a meleg, leszbikus, biszexuális, transzszexuális (LMBT) személyek, valamint azok vonulnak fel, akik fontosnak tartják, hogy Magyarországon is egyenlő jogokkal rendelkezzenek az LMBT közösség tagjai. A bejelentést a rendőrség először ugyan tudomásul vette, de 2011. januárban a menet szervezői úgy döntöttek, hogy – tiltakozva az LMBT emberek jogait súlyosan korlátozó alkotmányozási javaslatok ellen – az Erzsébet tér elérése után folytatni szeretnék a menetet a Parlamentig, hogy a beszédek ott hangozzanak el.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság betiltotta a Meleg Méltóság menetét, arra hivatkozva, hogy a felvonulás alatt Budapest közlekedése más útvonalon nem biztosítható. A TASZ és a Helsinki Bizottság által készített felülvizsgálati kérelem nyolc oldalon keresztül érvel a tiltó határozat ellen, és kéri annak hatályon kívül helyezését a Fővárosi Bíróságtól. A jogvédő szervezetek érvei összefoglalva a következők:
1. A rendőrség a 2010. szeptemberben egyszer már tudomásul vett gyülekezést is megtiltja, amire nincsen felhatalmazása. Budapest közlekedési helyzetében jelentős változás azóta nem következett be, ezért nem lehetséges, hogy az az útvonal, amely a rendőrség szerint szeptemberben még rendben volt, most ellehetetlenítse a város közlekedését.
2. Megalapozatlan a tiltó határozat azon érve, hogy a rendezvény folytatása miatt a közlekedési terhelés lényegesen nő, hiszen mire a menet az eredeti végponttól, az Erzsébet térről tovább indul, addigra a korábban lezárt utakat (így az Andrássy utat is) át lehet adni a forgalomnak.
3. A rendőrség csak olyan indokokat sorol fel, amelyek azt támasztják alá, hogy a felvonulás miatt nehezebb lesz a közlekedés. A jogszabály azonban egyetlen tiltási okot ismer a közlekedéssel kapcsolatban, ez pedig az, ha a közlekedés másképp nem biztosítható.
4. A rendőrségi érvelés mindezek mellett nyilvánvalóan alaptalan érveket is felhoz. Ezek közé tartoznak a következők:
· több minisztérium, és nagykövetség is található a menet útvonalán – valójában ezek szombaton zárva tartanak;
· június 15-étől tanítási szünet lesz, ezért sokan jönnek Budapestre – ezzel szemben köztudott, hogy nyáron radikálisan csökken a forgalom a vidéki és külföldi nyaralások miatt;
· a Kossuth téri nemzetközi fotókiállítás nehezen megközelíthető – a kiállítás március 17-től június 30-ig látható, valószínűtlen, hogy azt éppen a menet három órája alatt szeretnék nagy tömegek megnézni;
· a lezárások miatt az Országos Mentőszolgálat megközelítése kérdésessé válik – a mentőszolgálat a Nyugati tér mellett található, több száz méterre a Kossuth tértől;
· a lezárások miatt a Pesti alsó rakpart megközelíthetetlen lesz – a rakpart több kilométer hosszú, azt a Menet kizárólag a Kossuth téren érinti.
A bíróság határozata három napon belül várható az ügyben.