Bizonytalan értesítést jelent a “mikuláscsomag”, hiszen azt szél elfújhatja, az eső eláztathatja, bárki eltávolíthatja. A fizetésre megszabott idő ezért akkor kezdődjön, amikor a megbírságolt autós bizonyíthatóan tudomást szerzett a büntetéséről – a fővárosi parkolási rendelet módosítását javasolja az ombudsman.
A nagykövet megváltotta parkolójegyét, és azt – mivel nem volt “mikuláscsomag az autóján” – távoztában eldobta. Később a Centrum Parkoló Rendszer Kft.-től fizetési felszólítást kapott, a pótdíjat át is utalta. Egy másik panaszos azt kifogásolta, hogy a fővárosi parkolási rendelet szerint az érvényes, de valamilyen okból nem jól láthatóen elhelyezett parkolójegyet a társaságnál csak naptári hónaponként legfeljebb egy alkalommal lehet utólag bemutatni, és kizárólag akkor ha az adott gépjármű tulajdonosának nincs 30 napnál régebbi pótdíjtartozása. A parkolási társaság telefonos ügyfélszolgálata tájékoztatta így az autóst, de kiderült, hogy az információ téves: a rendelet szerint igenis van lehetőség a parkolójegy utólagos bemutatására. Az ombudsman a társaság vezetőjét felkérte a helyzet tisztázására.
A nagykövet is, a másik panaszos is sérelmezte, hogy a fizetési felszólítás előtt nem találtak “mikuláscsomagot” a gépjármű szélvédőjén. Ezzel a mikuláscsomagos módszerrel tehát nem bizonyítható, hogy az autós tudomást szerzett a pótdíjfizetési kötelezettségéről, és amire postán megkapja a fizetési felszólítást, a pénzbüntetése megháromszorozódik.
Szabó Máté ombudsman – egy korábbi jelentésére is hivatkozva – visszásnak nevezte az eljárást, és véleményéről értesítette a Centrum Parkoló Rendszer Kft.-t. Ennek eredményeként a társaság az ügyet lezárta és azt válaszolta az ombudsmannak, hogy a pótdíj összegét visszaküldi a nagykövetnek.