A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) a közelgő húsvéti bevásárlásra tekintettel országos kampányba kezdett, hogy tájékoztassa a vásárlókat az illegális szoftver, zene és film felhasználás veszélyeiről.
A HENT „Le Nyúl” kampányban Budapesten és vidéki nagyvárosokban szórólapokon keresztül próbálja meggyőzni az embereket: figyeljenek oda, hogy a megvásárolt készülékekre csak eredeti szoftver, film és zene kerüljön fel.
A kampány azért aktuális, mert a statisztikák szerint Magyarországon 10-ből 4 üzleti szoftver illegálisan kerül a számítógépekre, amely komoly károkat okoz a nemzetgazdaságnak. Az IDC nemzetközi informatikai és kutató cég által évente közzétett “Piracy Impact Study” szerint a jogszerűtlen szoftverhasználat 10 százalékos csökkenése Magyarországon több mint 1000 új munkahelyet teremtene 47 milliárd forinttal növekedne a számítástechnikai szektor – és ezzel az egész gazdaság – teljesítménye, és 11 milliárd forinttal növelné az adóbevételt.
Semmivel sem jobb a helyzet a film és zeneletöltések esetében. Jelenleg Magyarországon az internetes zene és film letöltések több mint 90 százaléka illegális, tíz DVD-ből hét nem eredeti.
A jelenlegi gazdasági válságban, amikor a csökkenő gazdasági teljesítmény és a növekvő munkanélküliség egyre nagyobb terhet ró az ország költségvetésére, a Testület szerint a szellemi termékekkel kapcsolatos jogsértések elleni küzdelem és felvilágosító munka kiemelkedő fontosságú.
A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület vásárlókat tájékoztató kezdeményezéséhez csatlakozott a PhotoHall a Saturn és a Media Markt üzletlánc is. Utóbbi együttműködése a HENT-tel nem új keletű, hiszen saját kezdeményezésre és a HENT támogatásával 2008. decemberétől kezdve 200.000 szellemi tulajdonnal kapcsolatos tájékoztató anyagot osztott szét üzleteiben a vásárlóknak. A Photo Hall a kampány új szereplőjeként összesen 73 üzletében vállalta a vásárlók tájékoztatását, támogatva ezzel a szerzői jogok védelmét.