Új szolgálati igazolványokat kapnak az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) munkatársai. A 2009-es év elején megkezdett igazolványcsere folyamatos, február végére zárul le, ezért előfordulhat, hogy az ellenőrzést végző revizorpárosok egy ideig eltérő (nem ugyanolyan) formátumú szolgálati dokumentummal igazolják magukat.
A szolgálati igazolványok cseréjét az APEH szervezetében és felépítésében bekövetkezett változás követelményei, illetőleg egyéb biztonsági okok is indokolták.
A 2009-es év elejétől érvényes új szolgálati igazolvány kötelezően tartalmazza az öntapadós plasztik kártyát, az APEH arculatára jellemző elemeket tartalmazó hologramot, a Magyar Köztársaság címerét, a Szolgálati igazolvány feliratot, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal feliratot. Mindezek mellett olvasható és látható rajta az alkalmazottat foglalkoztató APEH szerv megnevezése, az alkalmazott fotója és neve, több számkód (az igazolvány 8 számjegyű sorszámát, valamint az alkalmazott 6 számjegyű azonosító számát) és a „VISSZAVONÁSIG ÉRVÉNYES” felirat. Az APEH által kiadott szolgálati igazolványokon jól láthatóan olvasható még a következő felirat: „Az igazolvány ellenőrzésre és intézkedésre csak külön megbízólevél birtokában jogosít.”
Az APEH nevével időnként megpróbálnak visszaélni, és úgynevezett álrevizorok hivatalos eljárásnak tűnő „álellenőrzéseken” bírságot kiszabva, azokat a helyszínen „behajtva” próbálnak megkárosítani adózókat.
Az állami adóhatóság ezért, amellett, hogy a médián keresztül tájékoztatja az adózókat a szolgálati igazolványok folyamatos cseréjéről, ismételten felhívja a figyelmet arra: az „igazi” APEH ellenőrök nem csak a hatósági igazolványukkal, hanem egyéb dokumentumokkal is igazolják megbízásukat az ellenőrzés lefolytatására, és végrehajtható határozat hiányában nem kérnek semmilyen jogcímen pénzt.
Az APEH revizorai a helyszíni vizsgálatok során sem eljárási illetéket, sem helyszínen fizetendő bírságot nem szabnak ki, és semmilyen formában nem kérnek pénzt az ellenőrzött adózótól az eljárás lefolytatása közben.
Az APEH ellenőrzést végző revizorok a hatósági igazolványuk felmutatása mellett hivatalos, pecséttel ellátott megbízólevéllel igazolják kilétüket – amennyiben ez nem így történne, akkor az ellenőrzés kezdetekor az megkövetelhető, – illetőleg jogszabályokban rögzített, az alapvető alaki és tartalmi kellékeket tartalmazó több oldalas hatósági jegyzőkönyvben rögzítik az ellenőrzés tényét és a helyszíni megállapításokat.
Amennyiben hibát, hiányosságot tárnak fel, akkor a szankcióként kiszabott bírság összegéről, annak megfizetésének módjáról és határidejéről minden esetben határozat készül.
Az úgynevezett „sima” adóellenőrök megbízólevelétől eltérő az operatív adóellenőrök megbízólevele, a jogkörök ugyanis váltózóak. Az adóhatósági végrehajtók megbízólevele például tartalmazza azt, hogy a helyszíni eljárás keretében készpénzt is lefoglalhatnak és elvihetnek, de csakis hivatalos foglalási jegyzőkönyv elkészítésével.
A régi és az új igazolványok megtekinthetőek az APEH hivatalos honlapján.