A hitelekről szóló reklámokban legyen figyelmeztetés, amely a túlzott eladósodás kockázatának veszélyeire hívja fel a figyelmet, ezt szeretné elérni az Országgyűlés fogyasztóvédelmi eseti bizottsága – mondta el Török Zsolt, a bizottság MSZP-s tagja vasárnap az MTI-nek.
A bizottság jövő szerdai ülésére meghívta a legnagyobb pénzintézetek és áruhitelezéssel foglalkozó társaságok képviselőit.
Az országgyűlési képviselő kifejtette: Egyrészt arra kérik a hitelező pénzintézeteket, hogy tanúsítsanak nagyobb önmérsékletet, azaz csökkentsék a profitéhségüket. Másrészt azt szeretnénk elérni, hogy hasonlóan a dohánytermékek vagy a gyógyszerek reklámjaihoz, a hitelekről szóló reklámok végén is legyen figyelmeztetés, amely a fogyasztók figyelmét felhívja a kockázatokra.
Hozzátette: A fogyasztóvédelmi hatóságtól és a Gazdasági Versenyhivataltól pedig azt kérjük, hogy a karácsonyi vásárlások és áruhitelezések időszakában fokozott ellenőrzéseket végezzenek a hitelkihelyező intézményeknél is, ne csak a termékforgalmazóknál.
Ma a pénzintézeti reklámok arról szólnak, hogy “adósodj el, vegyél fel nyakló nélkül minél több pénzt, milyen könnyű, nem kell hozzá semmi papír, még jövedelem-igazolás sem”. De arra nem hívják fel a figyelmet, hogy az eladósodás milyen kockázatokkal jár – mondta Török Zsolt.
Hozzátette: egyelőre önkéntes lenne a figyelmeztetés elhelyezése a reklámszöveg végén, szükség esetén azonban jövő tavasszal törvénymódosítást kezdeményeznek.