Kábeltelevíziós és telefonszolgáltatása együttes igénybevételéről közzétett reklámjaival megtévesztette fogyasztóit a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft. – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A jogsértés miatt a vállalkozásnak 35 millió forint bírságot kell fizetnie.
A versenyhatóság ez év májusában indított eljárást a UPC Kft. ellen, mert azt gyanította, hogy a vállalkozás a telefon díjáról, valamint a szolgáltatáshoz kapcsolódó hűségnyilatkozatról hiányos tájékoztatást adott közre.
Akciói során a UPC a televíziós és rádióreklámjai, illetve óriásplakátjain nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta fogyasztóit arról, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe. A társaság reklámjaiból nem mindig derült ki az sem, hogy a kedvezményes havi díjak és belépési díjak igénybevételéhez mely programcsomagra kell előfizetni. A UPC nem, vagy nem megfelelően közölte a fogyasztókkal sem azt, hogy a kedvezményes havidíjak csak egy ideig élnek, sem azt, hogy a kedvezményes időszak pontosan mennyi ideig tart. Ráadásul a jogsértéssel érintett reklámokban nem, vagy nem megfelelően szerepelt az az előírás, hogy bizonyos kedvezmények csak az új, vagy a már meglévő előfizetőkre is vonatkoznak-e?
A fogyasztók megtévesztése miatt a versenyhatóság a UPC Kft-vel szemben 35 millió forintos bírságot szabott ki. A büntetés összegének meghatározásakor a GVH figyelembe vette, hogy a kábeltelevíziózás területén piacvezető vállalkozásról van szó, amely kiterjedt reklámtevékenységet folytatott. Ezen túl súlyosító körülménynek bizonyult, hogy a UPC-t a fogyasztók megtévesztése miatt korábban már elmarasztalta a GVH.
(Vj- 85/2007.sz. ügy)