Nézeteltérések támadtak a Bizottságban arról, hogy az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése érdekében kötelező érvényű határértékeket állapítsanak-e meg az autógyártók számára.
Miközben Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi biztos szigorú határértéket vezetne be az autók emissziójának lefaragása érdekében (mondván, a gyártók nem tartják be önként vállalt kötelezettségeiket), Günter Verheugen ipari biztos szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a Bizottság idén nem tesz jogszabályi javaslatot az ügyben.
Ton van Lierop szerint az autók emissziójára vonatkozó elképzelés csak egy opció, ám időzítési okok miatt nem várható, hogy a Bizottság már ezen a héten felvázolja erre vonatkozó terveit, így az sem valószínű, hogy még az idén megszületik a jogszabály.
A testület ezen a héten az autók CO2-kibocsátásának csökkentését célzó stratégiájának felülvizsgálati eredményeit mutatja be, melynek célja, hogy 2012-re a károsanyag-kibocsátást 120 gramm/km-re faragják le.
Dimasz szóvivője ezzel szemben azt mondta, hogy a jogszabályra vonatkozó elképzelések még vita tárgyát képezhetik a Bizottság szerdai ülésén. „(Dimasz) azt mondta, hogy jogszabályi megközelítést fog javasolni” – idézte a Reuters Barbara Helfferichet.
Verheugen ezzel szemben egy integrált megközelítést részesítene előnyben, mely górcső alá venné, hogy milyen lehetőségek rejlenek a technikai részletek kiaknázásában. Ezek közé tartoznak a motorok, az autógumik nyomása, ami szintén hatással lehet a CO2-kibocsátásra, de ezek közé sorolható az infrastruktúra, valamint a vezetői magatartások esetleges megváltoztatása.