A kormány összevonja négy hivatalát és új, egységes szervezet fogja elvégezni ezek feladatát: a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala.
A szerdai döntés következményeként 2007-től kezdi munkáját az új hivatal, amely a Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal, a Távközlési Szolgálat, és a Kormányzati Frekvenciagazdálkodási Hivatal összevonásával született. Az átalakítás indoka a kisebb és olcsóbb állam, a közlemény szerint például 176 állás fog megszűnni, ami az eddigi 27 százaléka.
Valószínűsíthető azonban, hogy az átalakítás mögött a januárban megjelenő, de a parlamentben már ismertetett OECD-jelentés állhat, amely elmarasztalta a kormány e-közigazgatási lépéseit és átfogó stratégia kialakítását szorgalmazta. A jelentés szerint a fejlődés látható, de még nagyon sok a tennivaló. A legkiáltóbb hiányosság az, hogy miközben folyamatosan épül a távállam, a távállampolgár, aki így intézné ügyeit, még szószerint nagyon távol van, a digitális szakadék másik oldalán. Az OECD kormányzati stratégia kialakítását szorgalmazza a vidéki magyarország internethez jutattására, mert a pillanatnyi helyzet rossz. Az okok között a legfontosabb az OECD szerint az ár, amely – főként vidéken – még mindig túságosan magas. Az is beszédes, hogy a jelentés szerint meg kell értetni mind a lakossággal, mind a tiszviselőkkel, hogy az internetes ügyintézés hasznos.