A bizottsági tervek szerint az EU reptereiről induló és az oda érkező összes gépnek szén-dioxid kibocsátási engedélyt kellene vásárolnia. A bizottsági jelentés szerint az Európán belüli járatok utasai fejenként 9 euróval fizetnének többet a jegyükért, de sajtóértesülések szerint a hosszabb útra indulók akár 40 eurós pluszköltséggel is számolhatnak
A kiszivárogtatott javaslatot a Bizottság decemberben teszi majd közzé, s bár a repülőgépek által kibocsátott szén-dioxid, az összes kibocsátás mindössze két százalékát teszi ki, a javaslat része az EU a klímaváltozás és a globális felmelegedés elleni kezdeményezésének. A testület szerint az olcsó légitársaságok megjelenésének köszönhetően, a légiközlekedésben a szén-dioxid kibocsátás növekvő tendenciát mutat.
Amennyiben a Parlament és a Tanács is elfogadja a javaslatot, a légitársaságoknak 2010-től folyamatosan ellenőrizniük kell a szén-dioxid kibocsátást, és 2011-től tartsák be a kibocsátási határértékeket. A repülőtársaságok már létező szén-dioxid kibocsátási rendszerbe kerülnének be.
A miniszterelnöki és királyi gépeket, valamint a katonai és a 20 fősnél kisebb repülőket nem érintenék a változások. Szintén nem érintené a szabályozás, az európai légtéren áthaladó, de le nem szálló gépeket.