Az olcsóbb és hatékonyabb állam megteremtésének fontos eleme a kormányzati negyed tervezett kialakítása, hiszen az összeköltözés kétszeres megtakarítást jelent. Az üzemeltetési és fenntartási költségek jelentős csökkentésével, és az irodaépületnek alkalmatlan ingatlanok értékesítésével százmilliárd forintnál is több közpénzt spórolhat meg az állam.
Ehhez a célhoz került most egy lépéssel közelebb a kormányzat azzal, hogy hamarosan megkezdődik az eladásra szánt állami ingatlanok értékbecslése. A Kincstári Vagyoni Igazgatóság augusztus 7-én hirdette ki a felmérésre meghirdetett pályázatok eredményét. A 250 millió forintnál nagyobb értékű ingatlanokat az Immo-Bill Rt. és a Reorg Rt. alkotta konzorcium, a 10-250 millió Ft értékű ingatlanokat pedig a Perfekting Mérnöki Iroda Kft. és a Forsz Vagyonértékelő Kft. alkotta konzorcium méri majd fel; e két pályázat bizonyult ugyanis a legelőnyösebbnek. A nyertes pályázókkal a KVI augusztus 16-án köt szerződést. A cégek várhatóan 2007 végéig fejezik be munkájukat.
Közben döntés született arról is, hogy a Kincstári Vagyoni Igazgatóság még az idén kiírja a kormányzati negyed megvalósítására vonatkozó nyílt pályázatot. Ha az értékesítés a terveknek megfelelően alakul, akkor az állami intézmények 2008 végére beköltözhetnek az új kormányzati negyedbe.
Az eddig használt, irodaépületnek alkalmatlan, de jelentős építészeti értéket képviselő minisztériumi épületeket az állam értékesíti. Az első körben eladni kívánt ingatlanokból 100 milliárd Ft körüli bevétel várható, amit a kormány az államadósság csökkentésére fordít. A kormányzati intézmények új negyedben való elhelyezése éves szinten ugyancsak jelentős, mintegy 10 milliárd forintos megtakarítást jelent majd.