A GVH Versenytanácsa a 2006. február 9-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy a Notebook.hu Kft a GL Outlet Centerben üzemeltetett boltjában tartott akcióját hirdető óriásplakátja a fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt. A jogsértő magatartásért a GVH Versenytanácsa az Notebook.hu Kft.-t 3 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.
A GVH Versenytanácsa a 2006. február 9-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy a Notebook.hu Kft. a Törökbálinton, a GL Outlet Centerben üzemeltetett boltjában (HP Outlet) a 2005. augusztus 1. és október 31. közötti akcióját hirdető óriásplakátjain az outlet rendszerű értékesítésről való tájákoztatás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt, mert az akció keretében olyan termékek is értékesítésre kerültek, amelyeket a fogyasztók szokásszerűen nem soroltak az outlet jellegű termékek közé.
A GVH Versenytanácsa által vizsgált magatartás a Notebook.hu Kft. reklámozási tevékenysége volt, melynek során a törökbálinti GL Outlet Centerben található HP Outlet boltjában forgalmazott, notebook személyi számítógépeket kívánta népszerűsíteni.
Az eljárás alá vont az akció keretében árusított termékeket több minőségi csoportra (arany, ezüst, bronz, platina) osztotta. A bronz kategóriába olyan termékek tartoztak, amelyek a HP anyavállalat francia felújító üzemben újratesztelésre kerültek. Az újratesztelésre rendszerint azért került sor, mert a forgalmazás során a termék csomagolása megsérült vagy megbontott lett. Az újratesztelés során előfordulhatott, hogy valamely tesztelési fázisban hibát találtak, és ha szükséges volt, akkor alkatrészt cseréltek benne.
A GVH Versenytanácsa határozatában a Notebook.hu Kft. reklámozási gyakorlatával kapcsolatban rámutatott, az “arany”, az “ezüst”, illetve a “platina” kategóriákba tartozó készülékek megfelelnek az “outlet” fogalom hétköznapi értelmezésének, ezért ezen termékek esetében a reklámban elegendő tájékoztatást nyújt a fogyasztónak “az outlet rendszerű értékesítés” megjelölés.
A Notebook.hu által alkalmazott “bronz” minőségi kategória azonban olyan készülékeket is magában foglalhat, amelyek nem egyeztethetők össze az “outlet” kifejezés hétköznapi értelmével. Az outlet rendszerű értékesítés a fogyasztó számára az előző évek kollekcióinak, kis mértékben hibás áruknak, többletkészleteknek és mintatermékeknek a csökkentett áron való forgalomba hozatalát jelenti. A bronzkategóriás termékek egy része azonban az újratesztelés során hibásnak minősült, amely ugyan később kijavításra került, de a fogyasztó erről a körülményről nem szerezhetett tudomást az óriásplakátokról az akciós termékek e lényeges tulajdonságáról. A szokásos fogyasztói megítélés szerint az újabb meghibásodás kockázata nagyobb az egyszer már javított termékek esetében, függetlenül attól, hogy a gyártó vagy a forgalmazó ezt a vélekedést megalapozottnak tartja-e vagy sem. A GVH Versenytanácsa álláspontja szerint ez egy olyan körülmény, amelyről a fogyasztót megfelelően tájékoztatni kellett volna, ezzel szemben a megnövekedett meghibásodási kockázatról az óriásplakát nem tájékoztatott.
(Notebook.hu Kft.: Vj-175/2005)