A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. október 11-én hozott döntésében megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított a „VitaMax Dumabérlet” tarifacsomag és a „Vodafone 90-800” tarifacsomag mellé választható „Hétvégi és Esti opció” egyes, 2005. február 16-től április 3-ig közzétett reklámjaival kapcsolatban. A Versenytanács 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A Vodafone Magyarország Rt. 2005. február 15-én vezette be a „Vodafone Dumabérlet”-et, azon belül a „VitaMax” díjcsomagcsalád tagjaként a „VitaMax Dumabérlet” akciós tarifacsomagot és a „Vodafone 90-800” tarifacsomag mellé választható „Hétvégi és Esti opció”-t.
A „VitaMax Dumabérlet” akciós tarifacsomag havi 2.250 Ft-ért 1.000 perc lebeszélhetőséget tartalmazott, amelyet a Vodafone hálózaton belüli és belföldi vezetékes telefonhálózatba irányuló normál díjas hívásokra lehetett felhasználni hétvégén (szombat-vasárnap 0-24 óráig, kivéve a hétvégére eső munkanapokat), illetve munkaszüneti és pihenőnapon. A 2005. augusztus 31-ig megrendelhető díjcsomagot a Vodafone 2005. szeptember 1-től „VitaMax Uno” tarifacsomagra váltotta át.
A „Vodafone 90-800” tarifacsomag mellé választható „Hétvégi és Esti opció” esetén az ügyfelek a 2.000 perc egyik felét (1.000 percet) munkanapokon este 21 órától reggel 7 óráig, míg a másik felét (1.000 percet) hétvégén (szombat-vasárnap 0-24 óráig, kivéve a hétvégére eső munkanapok), munkaszüneti és pihenőnapon beszélhetik le a Vodafone hálózatába és helyi vezetékes hálózatba indított, normál díjas hívásokkal.
A Vodafone Magyarország Rt. 2005. február 16-től április 3-ig széleskörű reklámkampányt folytatott a „VitaMax Dumabérlet” akciós tarifacsomag és a „Vodafone 90-800” tarifacsomag mellé választható „Hétvégi és Esti opció” népszerűsítése érdekében.
A Versenytanács megítélése szerint a fogyasztó joggal várhatja el, hogy a reklámban közölt információk pontosak, igazak legyenek, azok értelmezéséhez további ismeret ne legyen szükséges, különösen nem oly módon, hogy a további információk alapján a reklám által közvetített üzenet tartalma lényegesen módosulhat.
A Versenytanács megállapította, a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor egyes, a tarifacsomagok kedvező tulajdonságát kiemelő reklámjaiban nem közölte, hogy
- a tarifacsomag igénybevétele időben korlátozott,
- az akció lejártával a „VitaMax Dumabérlet” tarifacsomagot automatikusan „VitaMax Uno” díjcsomagra módosítja,
- az akció csak a Vodafone-os vagy vezetékes szám hívására vonatkozik.
A bírság összegének meghatározása során a Versenytanács figyelemmel volt arra, hogy a vállalkozással szemben a 2004. évben három olyan versenyfelügyeleti eljárás indult fogyasztók megtévesztése miatt, amely jogsértés megállapításával zárult.