A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsának határozott szándéka, hogy a tisztességes piaci verseny fenntartása, valamint a piac zavartalan működése és a fogyasztók érdekeinek védelmében határozatait a piac valamennyi szereplőjével betartassa.
A Tanács ezért felügyeleti vizsgálatot indít a T-Mobile Magyarország Rt.-nél, mivel megítélése és a rendelkezésére álló adatok szerint a társaság nem megfelelően érvényesíti nagykereskedelmi összekapcsolási áraiban a Tanács júliusi határozatában megállapított átlagárat.
A vizsgálat beindításáról a Tanács tájékoztatta a T-Mobile Magyarország Rt.-t, valamint a piac többi szereplőjét, és a tájékozató anyagot honlapján is közzétette.
A júliusi határozat szerint a három magyarországi mobiltelefon szolgáltatónak csökkentenie kellett a hálózatába érkező hívások végződtetési díját. A Tanács a korábbi szabályozástól eltérően átlagdíjakat állapított meg, ez a megoldás ugyanis nagyobb rugalmasságot biztosít a szolgáltatók számára, mint a korábbi gyakorlat, amikor a csúcs és csúcsidőn kívüli díj külön-külön volt szabályozva.
A rugalmasabb szabályozás nyomán a szolgáltatók saját döntésük alapján alakíthatják ki a csúcsidejű és azon kívüli időszakban érvényes végződtetési díjat, de ez nem járhat azzal, hogy egy szolgáltató összességében nagyobb bevételre tegyen szert, mint amennyit az átlagdíjjal szerezhetne.
Amennyiben a felügyeleti vizsgálat során beigazolódik, hogy egy szolgáltató eltér a határozatban foglalt átlagártól, akkor az NHH élni fog az Elektronikus hírközlési törvény szerinti szankcionálási jogával, amely szerint akár az adott szolgáltató éves árbevételének 0,5 százalékára rúgó bírságot is kivethet.
A szolgáltatók számára elküldött tájékoztató anyag az NHH weblapján olvasható.