Ismét kisiklatta a motorvonat tendert a Bombardier, illetve a Közbeszerzési Döntőbizottság. A MÁV és a Stadler közötti szerződés megkötésének újabb tilalma legalább egy hónapig eltarthat.
Már-már bizonyosra vehető, hogy a jövő évi választások előtt nem utazhatnak a Budapest-Székesfehérvár, a Budapest-Pusztaszabolcs, és a Budapest-Tatabánya vonalak egyikén sem a svájci Stadler és a magyar Transelektro kooperációjában készülő motorvonatokon az emberek. A legújabb – június 10-én publikált – információk szerint a kétszer 30 motorvonat tenderét előbb elveszítő, fellebbezése után pedig a versenyből kizárt kanadai-német Bombardier el tudta érni, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság továbbra se engedje meg a szerződéskötést a MÁV-nak és a Stadlernek. Lapértesülés szerint a tilalmat elrendelő azt gyanítja, fennáll a veszélye a közbeszerzés tisztasága megsértésének. Pedig másodjára éppen a Bombardiert zárta ki a komolytalan árajánlat miatt a vasúttársaság.
E június elején bejelentett döntésbe azonban nem nyugodtak bele a kanadaiak, s ismét eljártak a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. Ez utóbbi ekkor – azaz nem az első leállítási aktusa során – hivatkozott a 100 milliárd forintot meghaladó értékhatárra, illetve a közbeszerzés tisztaságának megsértése veszélyére. A szabályok szerint akár az egy hónapot is meghaladhatja a döntőbizottsági újabb vizsgálódás.