A Magyar Reklámszövetség hiányolja a szakmai egyeztetést a gyógyszerreklámok szabályozásának tervezett változtatásával kapcsolatban – az MRSZ a sajtóból értesült a tervezett változtatásokról.
A Magyar Reklámszövetség, a hazai marketingkommunikációs szakma meghatározó szervezete hiányolja a szakmai egyeztetést a tervezett “gyógyszertörvénnyel”kapcsolatosan. Az MRSZ értesült arról, hogy a kormány hétvégén tárgyalja törvénytervezetet, amely jelentősen átalakítja a hazai gyógyszer-reklámozás jogi környezetét.
Az MRSZ azt kifogásolja, hogy az előterjesztés megalkotásakor nem vonták be a reklámszakmai szervezeteket. Az MRSZ mindig hangoztatta készségét a szakmai egyeztetésre. A törvényalkotók a Reklámszövetséget az új szabályozás kialakításakor az egyeztetésekbe nem vonták be.
Az MRSZ szerint jogi-szakmai hiba lenne megbontani a hatályos ún. “gazdasági reklámtörvény” (Grtv.) logikai rendszerét és a gyógyszertörvénybe helyezni a reklámozással kapcsolatos rendelkezéseket. Ezáltal elindulhat egy olyan nem kívánt folyamat, melynek eredményeképpen valamennyi egyedi árura, szolgáltatásra, mint pld. A dohány, lőszer, fegyver, alkohol, stb. vonatkozó reklámszabályozás külön ágazati törvényben kerülne megfogalmazásra. Az egységes reklám-felügyeleti rendszer is megbontásra kerülne, hiszen a fogyasztóvédelem hatásköréből indokolatlanul kikerülne a jogellenes gyógyszerreklám vizsgálati eljárása.
Hangsúlyozni szükséges, hogy Magyarország az egységes reklámtörvénnyel az Unióban az e jogterületet szabályozó államok között is az elsők között van, hiszen az egységes törvényi szabályozás még ma is ritka a tagállamokban.