A korábban Gator néven ismert Claria az internetezők viselkedésén alapuló reklámhálózatot tervez építeni. A cél: 200 millió felhasználó elérése.

Az adatvédelmi aggályokat is felvető gyakorlatot a Claria szakértők bevonásával olyan módon szeretné átalakítani, hogy az mindenféle szabályozásnak megfeleljen. A most kialakításra kerülő szolgáltatás, a Behaviorlink lényege, hogy a hirdetések nem felugró ablakban jelennek meg, hanem Clariával szerződő weboldalakon, amelyekkel a vállalat természetesen megosztja a hirdetési bevételeket. A cég áprilisban jelenti be, kik lesznek a partnerei.
A Behaviorlink továbbra is ingyenesen terjedő programok “mellékleteként” települne fel a felhasználók számítógépére. A vállalat személyes adatok rögzítése nélkül figyelné a felhasználói szokásokat, naplózná a meglátogatott oldalakat és az egyéni érdeklődési körrel kapcsolatos hirdetéseket jelenítene meg partnerei oldalán.

Bővebben:
http://www.szt.hu/hirek_hir.php?…