Végéhez közeledik az a többéves fejlesztés, amellyel a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) – az ÚMFT Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében – megújuló elektronikus szolgáltatásokat bocsát ügyfelei rendelkezésére.
Az új szolgáltatások a következő területeken jelennek meg:
- Automatikusan előállított, elektronikus közlöny (e-közlöny)
- Online elérésű, elektronikus közhitelű nyilvántartás (e-nyilvántartás)
- Elektronikus kutatási felület (e-kutatás)
- Elektronikus iratbetekintő felület (e-iratbetekintés)
- Elektronikus lajstromkivonat előállítása és küldése az ügyfelek felé (e-lajstrom)
- Elektronikus kommunikáció kialakítása az ügyfelek és a Hivatal között (e-ügyintézés)
Az e-közlöny már 2010 júliusától hozzáférhetővé vált a hivatal honlapján keresztül, az e-nyilvántartás és az e-iratbetekintés 2011. március 1-jétől található meg a honlapon. Szintén ez utóbbi időponttól kezdődően lehet elektronikus úton lajstromkivonatot kérni (e-lajstrom), amelyet a hivatal elektronikus úton bocsát a kérés benyújtójának a rendelkezésére. Törvény által meghatározott esetekben 2011. március 1-től lehetőség van az ügyfelek és a hivatal között elektronikus kommunikációra is (e-ügyintézés).
Az SZTNH fejlesztési tervei szerint a kutatási célokat 2001. április 26. óta szolgáló, online hozzáférésű, PIPACS elnevezésű adatbázis csak addig fogja az ügyfelek igényeit szolgálni, míg – előreláthatóan ez év közepén – meg nem jelenik a Hivatal honlapján az ezt kiváltó, modern technológiára épülő, új keresési lehetőség, az ún. e-kutatás.
Az SZTNH mindig kiemelt hangsúlyt helyezett ügyfelei minél gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálására, e törekvés keretében a papír alapú ügyintézés mellett az elektronikus ügyintézés fokozatos továbbfejlesztését a jövőben is szem előtt tartja.